ישיבת מועצה 4.9.17




 
נוכחים: ראש העירייה, בני בית-אור, איתן תם, אלכס קפלונוביץ, חנוך עוז, עדי אביאני, עומר רצון, סיגל שינמן, משה סיני, אבטליון בצלאל, יעקב אדמוני
חסרים: עומר שכטר, עוזי אשוואל, מיכאל מלמד, רזיאל אחרק
איחר: איתן תם
עזבו מוקדם: משה סיני, עדי אביאני, סיגל שינמן, אלכס קפלונוביץ, עומר רצון


תיאור נושא
החלטה
1.
אישור תבחינים למתן מלגות לסטודנטים לשנים 2017 – 2018

יש 3 סוגי מלגות עכשיו. שניים היו בשנה שעברה ויש אחת חדשה עם פרח.
ראש העירייה הסביר שפרח זו מלגה מאוד חשובה ויש פחות הענות כי צריך להשקיע הרבה זמן, המלגה היא של 6000 ₪ מפרח ועוד 6000 ₪ מהעירייה, והתקוה היא שהתנאים המשופרים יגרמו לכך שסטודנטים ירצו להשתתף בפרויקט.

בעד: ראש העירייה, בני בית-אור, אלכס קפלונוביץ, חנוך עוז, עדי אביאני, עומר רצון, סיגל שינמן, משה סיני, אבטליון בצלאל, יעקב אדמוני

לא נוכח: איתן תם
2.
אישור מינוי שירי כרמלי כעוזרת מנכ"ל ואישור תנאי העסקתה כפוף לאישור משרד הפנים

זו משרת אמון ולכן אין מכרז.
בעד: ראש העירייה, בני בית-אור, אלכס קפלונוביץ, חנוך עוז, עומר רצון, סיגל שינמן, משה סיני, אבטליון בצלאל, יעקב אדמוני, איתן תם

לא נוכח: עדי אביאני
3.
הצגה של היערכות לפתיחת שנת הלימודים

ראש העירייה אמר ששנת הלימודים נפתחה בצורה טובה. בראש העין הקיימת לא היו תקלות.
ברובעים החדשים נפתחו שני בתי הספר והיה מאוד מכובד. בית ספר פרס הכפיל את מספר התלמידים ועדין יש כיתות פנויות לאכלוס. בבית הספר ב A יש כרגע שני צוותי מורים ושתי מנהלות במקביל וכאשר בית הספר ב D יהיה מוכן יעברו הצוות והתלמידים אליו.
התחלפו מנהלים ברמב"ם ובאשכול.
שודרגו גני ילדים בני 40 – 50 שנה: עם מתקני משחק חדשים ודשא סינטטי וגם ציפוי אבן מיוחדת שנותן מראה חדש.
בחלק ממגרשי הספורט בבתי ספר הוספו הצללות (5 בתי ספר) והשאר יעשו בהמשך.

לגבי גני ילדים ברובעים החדשים כולם נפתחו, למעלה מ 50% כבר מוכנים לגמרי כולל דשא סינטטי והצללות. חלקם לא הספיקו כי יש חסר בדשא סינטטי בארץ כרגע. מעריך שבמהלך השבוע הקרוב הכל יסתיים. יש מקומות עם בעיות בטיחות ברמה נמוכה. לא היו פותחים גן עם בעיות קשות – קצין בטיחות של משרד החינוך עבר ואישר. והמהנדס של העירייה חתם על זה.

יש שני גני ילדים שאמורה להיות מעליהם קומה שנייה של בית כנסת (203, 207) ושם יש התלבטות כי חוששים להגיע לחורף ושירד גשם ויעשה נזק למבנה. ישנן שתי אפשרויות:
1)     לעבוד בימי שישי אחרי שהילדים עוזבים עד צאת השבת
2)     לבוא לעבוד במהלך החגים
בכל מקרה זה מדבר רק על השלד ותהיה עוד עבודה בתוך המבנה.

הועלה נושא המאבטחים וראש העירייה הסביר שלא מחויבים ע"פ חוק לשים מאבטח אבל כרגע ברובעים החדשים יש מאבטח בכל אשכול גנים על חשבון העירייה.

מאיה נציגת ועד הורי הגנים דיברה סיפרה שיש מפגעי בטיחות וחצרות מלאות מסמרים, הילדים נכנסו לאתרי בנייה. לקיטו מרום אין ניסיון בצהרונים ומסכנים את הילדים כשמעבירים אותם לצהרון באשכול אחר בלי מספיק פיקוח. ההורים לא הולכים לעבודה, באים לחלק אוכל לילדים כי אין סייעות. סייעות איחרו או לא הגיעו בכלל. אין מערכת כיבוי אש. בנוסף נשארו מאות ילדים ללא צהרון. חוץ מזה בחלק מהגנים היה חסר אוכל או שהגיע ממש מאוחר.

ראש העירייה דיבר על זה שלא יצא מכרז בזמן כי היו גורמים במקום בלב שחששו לצאת למכרז באופן עצמאי ולכן הלכו למשכ"ל. קיטו מרום צריכים לגייס כוח אדם מספק וזו בעיה אמתית בכל הארץ. סיכמו שיפגשו עם קיטו מרום, והצהרונים שהם לא מסוגלים לתפעל יעברו למקום בלב. פונים לגננות ולסייעות של הגן שיתגייסו ויפעילו גם את הצהרונים ויפצו אותן. בנוסף ימשיכו לנסות לגייס עוד סייעות.

עומר רצון חשב שלאור המצב כדאי לקחת זכיין נוסף ואולי אילו שניים.

ראש העירייה אמר שיכינו תכנית כזו ואם יתברר שקיטו לא מסוגלים יוציאו קול קורא.

סיגל אמרה שבשיחה עם קיטו צריך 1) לתת תשובה סופית להורים אם יש או אין צהרון שיערכו בהתאם 2) יש הורים שנפלו בין הכיסאות כי היו רק שלושה ימים להירשם לקיטו והם לא ידעו ונרשמו לפני חצי שנה למקום בלב ועכשיו אין להם פתרון.
חוץ מזה אם יוצאים למכרז נוסף צריך שהזכיין יוכיח שיש לו סייעות, כי הזכיין סומך בדרך כלל שיגייס מהעיר אבל בראש העין יש חוסר קשה בסייעות.

סיני אמר שכיוון ויש מצב חירום צריך לקחת אחריות ולהקים צוות בראשות ראש העירייה ולהיפגש כל בוקר ולעדכן את ההורים מה הסטטוס ומה קורה מחר

שרון בנד הציעה להקים חמ"ל ולגייס את עובדי העירייה שיבדקו מה קורה בגנים ואם צריך שיתנו כתף במקום ההורים אם חסרות סייעות. חוץ מזה שהמאבטחים יישארו עד 17:00 כי יש הרבה גנים שהמאבטחים עזבו ב 14:00 או 15:00.

4.
אנטנות סלולריות על בניין המועצה

ראש העירייה סיפר שלא חידשו את החוזה לחברות הסלולר, הן ביקשו וקיבלו הארכה של שלושה חודשים אבל כשזה נגמר סירבו לפרק את האנטנות. הולכים לבית משפט כי דינם כדין פולשים. התביעה בהכנה ותוגש בימים הקרובים.

5.
מסדרון החשמל

ראש העירייה סיפר שיש התגייסות של גורמים להעתקת מסדרון החשמל. יש שתי אופציות: מזרחית ומערבית. ריאלי יקח 3 עד 5 שנים. הוא קורא לתושבים להתגייס למאבק ורוצה נציגות לתושבים בישיבה של ועדת הכלכלה בכנסת בנושא.

6.
קבלת תרומה להנצחה ותיעוד של 10 חללי צה"ל בני ראש העין

ראש העירייה סיפר קצת על תהליך התיעוד והיה דיון קל על איך בוחרים את 10 החללים מתוך 77 חללי ראש העין

7.
אישור מינוי חבר המועצה איתן תם כחבר בוועדת משנה לתכנון ובנייה במקום משה סיני

היה ויכוח שיזם בנגה, נראה שהעבירו רשימה לשנות נציגים בכל ועדות החובה, כי יש כרגע יותר חברי אופוזיציה ומגיע להם ייצוג בהתאם. אבל סיני כנראה אמר שיתעלמו מהמסמך וימנו את איתן תם לתפקיד הזה בלבד כרגע.
היועצת המשפטית אמרה שחברי האופוזיציה כולם צריכים להסכים (כולל עוזי אשוואל) ואז ימנו בהתאם.

בעד: ראש העירייה, חנוך עוז, אבטליון בצלאל, יעקב אדמוני, איתן תם

נגד: בני בית-אור